Monday, April 11, 2011

Soal Jawab

Posted by alQasam at 11:38 AM
Assalamuaalaikum

Bagi yang menghantar soalan menerusi email,saya akan jawab satu persatu mengikut turutan. Saya baru lepas berpantang. Inshallah.

21 comments on "Soal Jawab"

awan dania blog on November 29, 2014 at 5:39 PM said...

Assalamualaikum , ustazah
Sy dlm dilema skrg dan perlukan nasihat dan pandangan ustazah.
sy berhasrat utk berhenti kerja kerajaan. Sy sudah berkhidmat selama 7 thn. Alasan disebabkan sibuk dgn kerja menyebabkan sy tiada masa untuk keluarga terutama anak. Sy juga tidak mempunyai masa utk menjalankan tanggungjawab sy sbg hamba Allah ...disebabkan kekangan masa kdg terpaksa qada solat2 wajib...adakah kptsn sy utk berhenti kerja adalah kptsn yg tepat. Sy anggap ini satu pengorbanan yg saya lakukan demi keluarga dan agama. Sy tidak mahu mngejar pangkat dan harta krn sy tahu ini semua hanya dunia semata2. Tp sy risau sekiranya sy berhenti kerja sy tdk mempunyai pendapatan sendiri. Sy risau tidak dapat membantu menyara ibu sy. Apabila sy tanya pendapat kwn2 semuanya negatif. Mereka tak mnyokong kptsn sy utk berhenti. Sy hrp ustazah dpt memberi pendapat dan nasihat krn niat sy adalah utk kebaikan.
asmirakirana@yahoo.com.

Norlie Norlie on April 9, 2015 at 6:43 PM said...

Ustazah ada perkara penting nak tanya tp ni personal boleh x email sy di norlie244@gmail.com

Sally Yana on October 2, 2015 at 12:19 PM said...

Assalamualaikum ustazah, saya mempunyai dilema,tapi mungkin panjang sikit. Jika tidak keberatan ini saya sertakan emel saya. Terima kasih. sally05jupiter@gmail.com

nurul on February 12, 2016 at 1:58 AM said...

assalamualaikum..ustazah sy sgt perlukan pendapat ustazah secara personal tlg email kpd sy nurulnoordin@gmail.com

sarina ezyjb on March 6, 2016 at 5:32 PM said...

Assalamualaikum ustazah, sy ingin minta email personal ustazah agar sy dpt mengutarakan masalah sy...atau email kan sy email ustazah ke siti_bph@yahoo.com

sarina ezyjb on March 6, 2016 at 6:05 PM said...

Assalamualaikum ustazah, sy ingin minta email personal ustazah agar sy dpt mengutarakan masalah sy...atau email kan sy email ustazah ke siti_bph@yahoo.com

shibbys on April 8, 2016 at 6:36 PM said...

Salam ustazah..saya nak tanya..suami saya adalah seorg yg x tinggal sembahyang..baik terhadap saya dan anak2..malangnya..dia x suka mak saya selepas berselisih faham..xpernah bercakap atau pergi rumah mak saya sejak 2 tahun lepas..tp dia x halang kalo saya balik rumah mak saya..apa hukumnya ustazah dan apa yg perlu saya buat..

Yaya Toure on April 10, 2016 at 11:38 AM said...

Assalamualaikum. Uastazah saya nk buat pertanyaan dan pandangan ustazah .. ini email saya.. winteryaya@yahoo.com

Yaya Toure on April 10, 2016 at 11:40 AM said...

Assalamualaikum. Uastazah saya nk buat pertanyaan dan pandangan ustazah .. ini email saya.. winteryaya@yahoo.com

langkah suka on April 17, 2016 at 12:17 AM said...

Assslsmualaikum ustazah...
Boleh tolong email kpd saya di
roseasmira89@gmail.com
Sy mmpunyai bbrapa soalsn peribadi..

langkah suka on April 17, 2016 at 12:17 AM said...

Assslsmualaikum ustazah...
Boleh tolong email kpd saya di
roseasmira89@gmail.com
Sy mmpunyai bbrapa soalsn peribadi..

syayadik catiger on April 22, 2016 at 5:15 PM said...
This comment has been removed by the author.
syayadik catiger on April 22, 2016 at 5:16 PM said...

Assalamualaikum.saya ingin bertanya.apa hukum jika wanita islam melihat aurat aurat wanita bukan islam seperti dada,peha dan rambut.mohon penjelasan

Merienlola on April 27, 2016 at 2:06 PM said...

Assalamualaikum..ustazah sy ada beberapa soalan..blh ustazah email kpd sy..Cqleenz@Yahoo.com.my

Merienlola on April 27, 2016 at 2:06 PM said...

Assalamualaikum..ustazah sy ada beberapa soalan..blh ustazah email kpd sy..Cqleenz@Yahoo.com.my

fatin ziqa on May 1, 2016 at 8:05 PM said...

Assalamualaikum ustazah saya ingin bertanya bbrapa soalan. Bolehkah ustzh emeil kpd saya haziqah040296@gmail.com

hidayahti ramli on May 10, 2016 at 7:51 AM said...

assalammualaikum ustazah..
sy amat perlukan pandangan dan nasihat ustazah..
hidup sy dalam dilema..
sy tak tahu nak bertanya pd siapa lg..
harap ustazah dpt email personal sy..

hidayahti_90@yahoo.com

sy amat harapkan bantuan daripada ustazah..
mungkin bantuan ustazah itu dpt membantu sy dlm menghadapi masalah ini.
hanya Allah yg dpt membalas jasa baik ustazah..

terima kasih..

Shimah Chuey on January 29, 2017 at 12:25 PM said...

Assalamualaikum ustazah, sblum ny maaf mggu.. sy ingin pertanya kn sesuatu klu boleh, harap ustazah boleh blas melalu email sy shimahchuey@gmail.com ,tlg sy ustazah.. sy da hilang akal �� terima kasih

aNida noOr on May 25, 2017 at 11:43 AM said...
This comment has been removed by the author.
aNida noOr on May 25, 2017 at 11:45 AM said...

assalamualaikum. saya ingin bertanya sesuatu yang agak personal. ni email saya pilot_kakkoi12@yahoo.com
terima kasih

Safikah on August 9, 2017 at 10:08 PM said...
This comment has been removed by the author.

Post a Comment

 

Tanyalah Ustazah Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal